Thursday, June 2, 2011

Bermadu kasih di Fraser's Hill

Pada mulanya kami bercadang nak pergi honeymoon pd 30/5/2011. 
Akibat drpd kletihan yg melampau-lampau.. kami akhirnya tunda pd 1/6/2011..
lokasi kami yg kami pilih biase2 sj.. kami xmampu nk pergi overseas mcm org lain.. 
kami sama2 msh mrangkak2 nk mulakn khidupan slps bgelar suami isteri..
kami pilih Fraser's Hill...
simboliknya adalah.. pertemuan ptama kami dlm hutan, so, nak la knangan honaymoon pertama kami dlm hutan jgk... hehe.. konon2 mcm mgimbau kmbli knangan masa mula2 btentang mata dulu..

kami pergi nak kereta.. agak lmbt jgk kami btolak.. slpas mkn tengahari.. 
Sbelum jln baru bukan, nak naik dan turun ade waktu2 tertentu. Sbb jln hnya 1 lane..
tp, skrg ni jln baru utk turun dr bukit Fraser dah bukak.. so, skrg ni dah sng la nk naik dan turun..

Perjalanan kami mmakan masa dlm 2 jam dari rumah srendah.. maklumlah name pun makan angin.. slow je hubby drive..

Kami mginap di Puncak Inn Hotel.. Kami pilih hotel ni sbb dkt dgn kdai survenior, balai polis, klinik ksihatan dan yg plg pnting.. org ramai sikit disini.. jd xlah takut bile nak kluar jln2 malam nt.. (aku yg takut sbrnya, hehe..)
Didepan Puncak Inn Hotel


dihadapan Puncak Inn Hotel

Otw naik tgga ke bilik hotel


Di hadapan Junior Suite kami


Tara!! Welcome!!


Sudut rehat smbl tgk tv


Katil Quen


Fraser's Hill mmg TERBAIK!! sgt2 ssuai utk di jadikan lokasi bulan madu.. 
tenang dan nyaman sgt2.. Rase macam kita hidup dalam dunia kite sndiri.. 


mcm Fraser's Hill ni kite yg punya.. haha.. (berangan je la) 
ssekali2 terasa jgk mcm kota hantu.. sbb mcm xde org.. ade lah skerat 2 yg kami jmp.. 
mgkin sbb kami pg pd hari bkerja agaknya...

Slpas kami check-in kami trus salin baju... dan jungle traking..
disini byk track yg kt blh jln.. mmg best lah bg pgemar traking mcm kami ni... 
kami masuk yg dekat2 je dulu.. sbb hari dah lewat petang..
nak pastikan kami kluar dr hutan sbelum waktu maghrib.. (aku yg takut sbrnya)

Mmg kami enjoy traking... rs ktenangan.. lebih2 lg bsama hubby.. jln pimpin2 tangan..  indahnya prasaan..
hmmm... kalau lah boleh rakam saat2 itu.. (kami xmampu nk beli handicam)

the best part is, kami same2 dpt calar dan lebam2 akibat tsalah msk jln keluar.. 
at the end jln tu ade curam.. nk patah balik dah jauh sgt2 dah.. nak xnak kami susur lah plahan2 kat curam tu.
hubby yg jln dlu.. sayang bini katanya.. aku ckp giler ke apa? klu jd ape2 pd die aku mcm mane? die gelak je.
half way curam tu hubby tgelongsor... tu yg dpt lebam kat ponggong tu.. nsb baik xde batu.. 
bdebar2 jantung aku... sape xsyg laki ooiii... mak xnak mjanda!!

nak xnak aku pun mngelonsor lah jgk.. hubby kate baik lah mgelonsor drp tgolek2 mcm nangka busuk..
smpat lg tu nk perli2 aku.. huhuhu.. hubby sambut aku kat bawah..
gedepuk!! maklum lah bdn aku kn lg besar dr die.. berat dr die.. 
rasakn, ha! tu lah sape suruh cr bini gebu mcm aku.. masa ni lah peha aku lebam, tkene lutut hubby..

Pas tu kami jln kaki balik hotel.. bdn dah kotor.. nak mandi.. pas tu nk makan.. lapar..

Hubby dah booking dinner utk kami mlm ni.. makan malam romantis katanya.. hehe.. suke!!!

Chiken chop black paper utk aku.. Hubby mkn daging kambing.. dessert puding cramel.. 
air jus apple and tea o ais.. Price mmg mahal sikit dr bawah.. maklum lah harga kwsn pranginan..
makanan kat sini xpelbagai sgt.. so oder je lah ape yg ade dlm menu.. asalkn knyang..

selepas dinner, kami night walk kt skitar hotel.. 

skali lagi kami rs mcm kami adlah owner Fraser's Hill... hahaha (perasan dan berangan)

Stelah puas bjln2, kami pun balik ke Junior Suit kami...
aku buatkan tea O suam utk hubby.. maklumlah cuaca sejuk..
kemudian kami pun tidur bsama2.. 

keesokan harinya kami bfast di hotel..  
menunya simple je.. ns lmk, ns grg, bihin grg and roti bakar.. air, kopi an tea


haha.. aksi hubby yg sgtlah klakar..


slepas itu kami trus check out..
sbb nya hr ini kami nk bjln klilingi Fraser's Hill.. nak pg smua tmpt yg ade..

kami pergi naik kuda,

memanah, 

naik boat kayuh.. 

makan..

dan sambung balik bljn


stlh puas bjln.. kami btolak balik..


Tata.. Fraser's Hill.. nt kami dtg lg ye..


~ THE END ~

No comments:

Post a Comment